Retourneren bij Terrashaardshop

Retourneren

Wil je een artikel retourneren? Dat is geen probleem! Op deze pagina beantwoorden we al je vragen over retourzendingen. Als je nog verdere vragen hebt over het retourneren of ruilen van een artikel, neem dan contact op met onze klantenservice


Hoe kan ik een product terugsturen?

 

1.       Vul het retourformulier in

Voor het retourneren van een artikel dien je het retourformulier in te vullen. Zo weten wij van wie het pakket af komt en welke artikelen je besteld hebt. Geef hierbij ook aan of je het geld terug wilt of een nieuw product wilt ontvangen. Als het product beschadigd is aangekomen, neem dan eerst contact op met de klantenservice. Doe het formulier bij je retourzending.

2.       Stuur het pakket terug

Terrashaardshop.be
J.F. Vlekkeweg 12
5026 RJ Tilburg
Nederland

Je kan het pakket terugsturen via een transportbedrijf naar keuze. Aangezien de meeste van onze producten relatief groot en zwaar zijn, is het niet altijd mogelijk om pakketten vanaf een servicepunt terug te sturen. Neem in dat geval contact op met de klantenservice. Zij kunnen dan een afhaalopdracht inplannen, DHL komt het pakket dan bij je thuis ophalen tussen 08.00 en 18.00 uur.

3.       Je geld wordt teruggestort

Zodra wij je retourzending ontvangen hebben of het bewijs is geleverd dat de producten zijn geretourneerd, wordt het bedrag binnen 14 dagen teruggestort op je rekening!

Tenzij wij aanbieden het product zelf af te halen, mogen wij wachten met terugbetalen tot wij het product hebben ontvangen of totdat je aantoont dat je het product hebt teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt op onze website.


Wat zijn de retourvoorwaarden?

  • Het product dient in de originele verpakking teruggestuurd te worden.
  • Registreer de retourzending binnen 14 dagen na ontvangst, daarna heb je 14 dagen om het pakket terug te sturen naar ons.
  • Het product moet ongebruikt zijn.
  • Het product moet voldoende frankering hebben, wij kunnen helaas geen ongefrankeerde pakketten in ontvangst nemen. Wij raden aan om een retourzending aangetekend te verzenden om misverstanden achteraf te voorkomen. 
  • Pakketten onder rembours worden niet aanvaard.

Binnen hoeveel dagen kan ik het product terugsturen?

Vanaf 13 juni 2014 geldt in Nederland een wettelijk vastgelegde zichttermijn van tenminste 14 werkdagen. Als lid van het Webshop Keurmerk hebben wij deze termijn echter altijd al gehanteerd. Vanaf het moment dat je het artikel hebt ontvangen heb je een termijn van 14 dagen om de bestelling zonder opgave van redenen te annuleren. Dit kan je schriftelijk doen (een e-mailbericht naar info@terrashaardshop.be) of als het product al afgeleverd is, door dit retour te zenden (de kosten voor terugzenden zijn voor eigen rekening).

Binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket dien je aan ons te laten weten dat je het wilt terugsturen en vervolgens heb je 14 dagen de tijd om ervoor te zorgen dat het pakket aan daadwerkelijk wordt teruggestuurd.


Is retourneren gratis?

Nee, de terugzending van je pakket is op je eigen kosten, wij hanteren geen gratis retourbeleid.


Wat gebeurt er als mijn product beschadigd wordt geleverd?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Stuur ons binnen 5 werkdagen per e-mail een foto van het beschadigde product en de verpakking naar info@terrashaardshop.be. Wij zullen de foto's bekijken en je e-mail zo spoedig mogelijk beantwoorden. We zoeken dan samen naar een passende oplossing! 


Wat moet ik doen als ik het verkeerde product heb ontvangen?

Dat vinden wij zeer onaangenaam! Neem zo snel mogelijk contact met ons op met foto's van de levering en leg uit wat er mis is gegaan met de levering. Wij zullen er dan voor zorgen dat je zo snel mogelijk het juiste artikel ontvangt. Het is belangrijk dat je geen verkeerde artikelen in gebruik neemt.


Kan ik mijn pakket in de showroom retourneren?

Dat kan! Je kunt je pakket komen retourneren in de showroom op werkdagen van 09.00u. tot 17.00u. Neem altijd wel eerst contact op met de klantenservice, zodat een eventueel vervangend artikel alvast voor je klaargelegd kan worden. De showroom is gevestigd op de J.F. Vlekkeweg 12, 5026 RJ in Tilburg (Nederland).
Nederland

Uiteraard is het ook mogelijk het geld terug te krijgen. Houd er dan wel rekening mee dat het aankoopbedrag van een in de showroom met PIN betaald artikel wordt teruggestort op uw rekening. Helaas kunnen wij dit niet contant verrekenen. Betalingen die online hebben plaatsgevonden, bijvoorbeeld met iDEAL, worden teruggestort op de rekening waarmee betaald is. 

Bekijk voor meer informatie ook onze Algemene voorwaarden